sâmbătă, 6 iunie 2009

Şi acum... Adio !



Cunoaşte cineva un sentiment mai crud decât o despărţire ? Nu, nu fac referire numai la despărţiri amoroase. La conceptul în sine, la ruperea de suflete.Părinţi, bunici, fraţi, prieteni... Nu se duc ei odată şi-odată ? De ce să ne mai amăgim căutând împlinirea alături de cei dragi când ea nu e statornică ?
Nimic nu e mai dur decât să ştii că nu o să mai vezi poate niciodată o persoană pe care o iubeşti cu toată fiinţa. Există iubiri efemere, iubiri în amintiri şi iubiri eterne. Dar se pot ele numi veşnice dacă nimic din existenţa noastră nu are iz de eternintate ?
Îndepărtarea de oameni importanţi în viaţa noastră duce la îndepărtarea de noi înşine. Se epuizează constant acea fărâmă de cunoştiinţă de sine pe care persoana ţi-o reproducea. Şi când te pierzi pe tine, mai are vreun sens viaţa ?
E timpul nostru. Acum. Să profităm de noi înşine, sa ne explorăm până la dilatarea în neant a cunoştiinţelor. E unica ocazie, cât nu pierdem totul.
Existenţe translucide sunt pretutindeni; în privirea pierdută a demenţilor din dragoste, în sentimentul de pierzanie... Suferinţa e omniprezentă într-un mod absurd, chiar şi în viaţa celui mai fericit om de pe pământ.
Căci fără o antiteză sentimentală, am mai ştii ce e frumos şi ce nu ? Am mai putea iubi, ierta, ascunde, uita ? Am mai putea fi noi în cel mai paradoxal mod, ducându-ne existenţa curbilinie în voia noastră ? Sau ne-am lăsa purtaţi de soartă, în conceptul pueril de destin predestinat, aşteptându-ne sfârşitul ireversibil la fiecare cotitură a vieţii ?
Suntem firi slabe. Ne agăţăm cu dinţii de ultima persoană pentru a nu ne pierde definitiv. Suntem laşi, lăsându-ne în mâinile altora propriul drum. Şi însăşi viaţa, nu e ea o laşitate pentru cei slabi cu duhul ?

2 comentarii:

  1. mi am pierdut cel mai bun prieten...era bolnav de cancer si oricat as fi crezut ca l cunosc...atat de bine s-a ascuns,ca mi am"scapat"amanuntul asta...stiam ca e bolnav,stiam ca urmeaza un tratament,dar nu ca am sa l pierd deodata...da,credeam ca e al meu,si gata...moartea sau nimeni alcineva nu o sa-l aibe vreodata,sau nu asa,fara ca eu sa stiu...!am primit,un sms...eram la scoala intro zi oarecare...cateva cuvinte aruncate prin mesaj,mi au dat cea mai cumplita veste...A trecut mai bine de un an,si e adevarat,timpul le sterge pe toate,fie ca vrei fie ca nu...insa ma apasa uneori o durere cumplita in inima(la propriu)si un dor ce mi taie respiratia...mi as dori sa pot macar sa plang...

    RăspundețiȘtergere
  2. imi place mult ce faci...imi place blogul,te admir pt ce esti la varsta ta...putine fete mai sunt asa.Mergi mai departe si nu te lasa descurajata de"furtuni"!Mult succes!:*

    RăspundețiȘtergere